marți, 1 aprilie 2008

Martiriul Sfintilor Brancoveni

Astăzi am fost la Mănăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta şi am „descoperit“ o pictură murală pe care nu o văzusem până acum. Este vorba despre reprezentarea pe un perete întreg, în mărime naturală aproape, a Martiriului Sfinţilor Brâncoveni.
Deşi mai e mult până la prăznuirea lor, pe 16 august, fac acest remember pentru că pilda lor e mereu în sufletul meu. Sfinţii Brâncoveni sunt şi ocrotitorii casei noastre parohiale.

Puteţi asculta înduioşătoarea Baladă a Sfinţilor Brâncoveni:


sau Acatistul lor, într-o interpretare de excepţie, aici.

Puteţi citi şi o descriere a martiriului făcută de Dan Puric aici.
Natalia

4 comentarii:

Amalia spunea...

Cu adevarat mare si dulce este binecuvantarea lui Dumnezeu!... In Mucenicii Sai, in pelerinajele la sfintele manastiri - si la Brancoveanu Sambata de Sus -, in umila noastra viata, in prietenia celor de un suflet cu noi, in cantarile acestea minunate! El, Dumnezeu, este binecuvantare, in toate!
Sa ne daruiasca si noua grai de slavire; si tacere de uimire in suflet; pace si bucurie.

Natalia spunea...

Multumesc, draga mea impreuna-beneficiara a frumusetii acestui pelerinaj!

Anonim spunea...

vai! ati fost impreuna la sambata;) ma bucur, dar nu pot sa nu remarc ca eu nu eram acolo ca sa va pot impartasi pacea si tacerea. astept, dara, sa reeditam bucuria. spor in cele folositoare!! si pe curand:)

Natalia spunea...

Te asteptam si noi ca s-o reeditam, poate la Sinca mai degraba! :)
Am fost la o conferinta, altfel nu stiu cand am fi ajuns, pentru ca n-am mai fost cred ca de mai bine de un an...
Te asteptam deci cu drag, bucurie!