miercuri, 26 martie 2008

Pasta din boabe de soia

Boabele de soia sunt foarte hrănitoare (proteine 38-40% faţă de 15-20% în carne), săruri minerale: Ca, Fe, Mg, P, K, Na, S; vitamine: A, B1, B2, D, E). Soia este un aliment foarte digestibil, complet, constructor de muşchi, oase, nervi, energetic, remineralizant, echilibrant celular.
Trebuie însă să avem grijă ca produsele pe bază de soia pe care le cumpărăm să nu conţină coloranţi, conservanţi sau alte produse chimice care intoxică organismul.

Iată o alternativă mult mai sănătoasă la pateul de soia pe care îl găsiţi în comerţ.

Se pun boabele de soia la înmuiat cu o zi înainte. Pentru că trebuie să fiarbă destul de mult, eu fierb o pungă întreagă (500 g), dar folosesc numai jumătate, restul pun la congelator. În oala în care fierbe soia se adaugă o ceapă şi un morcov (mai spre sfârşit).

După ce a fiert se lasă să se răcească. Ceapa se scoate, iar soia şi morcovul fiert se pun în blender, unde se adaugă şi apă din cea în care a fiert soia, pentru că are nevoie de lichid ca să poată fi zdrobită. Se adaugă ulei (după preferinţă), ceapă (e foarte bună cea verde), verdeţuri, sare, piper şi eventual coriandru, dacă vă place gustul.

5 comentarii:

Laura S. spunea...

Buna D-na Natalia!
Cautind pe Internet retete din boabe de soia, cu ajutorul masinii de cautare Google am dat de reteta din Blogul D-voastra.
Minunata reteta si vine tocmai bine,deoarece demult asteapta boabele mele sa fie pregatite dar nu stiam cum.Multumesc muklt pentruu reteta si pe linga doresc sa va felicit pentru minunatul Blog.
Cu siguranta in masura timpului am sa mai revin in vizita.
Cu deosebit respect si calduroase salutari din Austria
Laura S.

Natalia spunea...

Hristos a inviat!
Ma bucur mult de vizita!
Am in proiect si alte retete cu boabele de soia, recent am incercat lapte si maioneza pregatite de soacra mea, fara nici un fel de chimicale. Sunt foarte bune si m-am hotarat sa preiau si eu reteta, nu stiu insa cand voi apuca sa fac acest lucru...
Toate cele bune, va mai astept cu drag!

Alina spunea...

Doamne ajuta!
Cu soia congelata ce faci? Ca am mai citit ca nu se mai poate face pateu cu ea...
Vreau si eu sa pregatesc soia, si vreau sa stiu daca pot fierbe mai multa, iar ce ramane sa congelez...
Multumesc.

Natalia spunea...

Alina, eu am făcut. Din câte am văzut din PASTA congelată nu se face pateu. Eu am congelat boabe.
Nu am mai făcut reţeta asta de mult, de când am aparatul de făcut lapte fac un fel de icre din pulpa care rămâne şi atât. Prefer năutul, soia nu e recomandată în cantităţi mari.
post cu folos!

Alina spunea...

Multumesc pt raspuns. Am gasit aici informatii pretioase despre soia http://www.cristelageorgescu.ro/retete-si-dileme-despre-soia-buna-vestire/03/2011/ Post cu folos!\\\