miercuri, 12 martie 2008

Cernica, de 8 Martie

ASCOR-ul din Bucureşti a organizat sâmbătă un pelerinaj la mănăstirea Cernica, unde se afla moaştele Sfântului Calinic şi ale Sf. Gheorghe de la Cernica, canonizat nu demult...
Bucuria pe care au avut-o ne-o impartaseste si noua Ioana, careia ii multumesc!

Cernica, de 8 Martie
...muguri si morminte se incalzeau la soare. Si parca frematau a viata si mugurii si... culmea - sau nu;)... si mormintele. Le-am facut parastas parintelui Staniloae si preotesei Maria; i-am cantat de trei ori "Hristos a Inviat" lui Ioan Ianolide, marturisitorul din temnitele comuniste -- cred ca i-a placut si ca ne-a zambit; am aprins lumanari la capataiul unor ierarhi rusi prigoniti, care au gasit sprijin la calugari din Romania. ...am fredonat tropare, le-am spus niste ganduri Sfantului Calinic si Sfantului Gheorghe de la Cernica... am ras, am plans.. am stat cu ochii inchisi la soare; am impartit ceva dumicate in loc de pranz... ne-am jucat.. si ne-am pozat:)

5 comentarii:

Amalia spunea...

Foarte frumos pelerinaj, foarte frumoasa mostenire (acolo), foarte frumoasa traire (duhovniceasca). Imi doresc de mai mult timp sa ajung la Cernica, insa...nu a sosit vremea. Poate voi ajunge candva, poate nu, poate Ionica imi va fi ghid atunci, poate nu :). Dar slava lui Dumnezeu pentru toate! Imbratisari pelerinei, imbratisari gazdei (autoarea blogului)! Amalia

Anonim spunea...

imbratisari inapoi, amandurora! da, mi-ar placea sa fac pe ghidul:) poate dai pe la mine cand s-o randui, si poate "ne azvarlim" dimpreuna pana acolo...;)Ioana

Natalia spunea...

Va imbratisez si eu, fete dragi!

Anonim spunea...

Nu am mai fost la Cernica de ceva vreme... pe cand locuiam in Bucuresti mergeam din cand in cand. Aprindeam o lumanare si la mormantul Parintelui Staniloae. Tot acolo in cimitir odihneste o colega de facultate, adormita tare devreme...Laurentia, Dumnezeu s-o odihneasca de-a dreapta Lui! Amintiri frumoase si un loc deosebit. Aveau si o librarie cu carti foarte folositoare, cam tot ce se gaseste in materie de literatura religioasa, la preturi foarte mici. Sper sa fac o vizita cu mica mea familie in curand. Este frumos si la Pasarea, nu e foarte departe de Cernica. Acolo am o colega care mi-a fost draga in facultate, e acum monahie la manastirea Pasarea. Va recomand sa vizitati... Doamne ajuta Natalia, te pup si iti doresc un post binecuvantat si Domnul sa fie cu voi!

Natalia spunea...

Multumim la fel, Mari! Si noi avem amintiri frumoase de la Cernica, am reusit sa ajungem o data acolo. Cimitirul de acolo e ceva deosebit, atata sfintenie...