miercuri, 28 aprilie 2010

Piftie vegetariană

Ultimele două luni au fost pentru mine o perioadă de noi experienţe culinare. Printre altele, am pregătit zilele trecute, cu ocazia unei zile festive, piftie vegetariană.


Ingrediente:
  • 250 g perle de tapioca (se găseşte în magazinele naturiste)
  • 2 l apă
  • 1 pungă şniţele soia (100g)
  • mult usturoi
  • sare, piper, vegeta de casă
Am lăsat tapioca la înmuiat în apă (nu prea mult, pentru că eram în criză de timp), apoi am pus-o la fiert cu cei 2 l de apă. Se lasă să fiarbă până devine transparentă, ca gelatina. Se amestecă des, pentru că se prinde. Spre sfârşit se adaugă condimentele şi se mai lasă să fiarbă puţin.
Între timp se pun şi şniţelele de soia la fiert în apă cu sare. Când sunt gata se taie bucăţele şi se aşează în castroane. Când e gata tapioca, se pune peste bucăţelele de soia, în castroane, apoi se lasă la răcit.
Se ornează cu boia.

Mai multe despre tapioca, beneficiile ei şi modul de preparare găsiţi aici. Ce alternativă minunată ne-a lăsat Domnul la praful chimicalizat de gelatină! mă bucur enorm că am descoperit-o şi v-o împărtăşesc şi vouă.
N.

[edit] În loc de apa în care se pune la fiert tapioca puteţi folosi o supă de morcovi (apă în care fierb morcovi tăiaţi felii, ca pentru piftie), iar bucăţile de morcov le puteţi folosi tot în piftie.

Niciun comentariu: