miercuri, 13 ianuarie 2010

Parada cetelor la Făgăraş

2010 fost cea de-a 4-a ediţie. Am fost la toate, însă cea de anul acesta m-a suprins cel mai tare. Mă aşteptam, aşa cum se întâmplă din păcate cu obiceiurile bune, să fie tot mai puţine cete de la an la an. Surprinzător, au foste cele mai multe, în jur de 35. Sate care în anii trecuţi nu au mai avut ceată, anul acesta s-au mobilizat şi au reînviat obiceiul. Astfel am avut o parada cu sute de tineri îmbrăcaţi în costume populare. Foarte, foarte frumoşi!
Bineînţeles că sunt şi neajunsuri, comentarii la adresa accesoriilor nepotrivite, de genul încălţăminte, păr vopsit, cercei în nas etc. Eu însă anul acesta nu m-am putut opri la ele. Am văzut doar nişte tineri frumoşi, iar explicaţia am scris-o într-un fel de editorial, numit "Haina care îl face pe om" din cadrul acestui articol.

Iată şi o selecţie de imagini, pentru voi:


Parada cetelor din Tara Fagarsului


Şi câteva filmuleţe care surprind fragmente de joc popular românesc:

brâul:



tinerii cetei din Beclean:



tinerii din Veneţia de Jos, satul natal al tatălui meu:



Natalia

Niciun comentariu: