miercuri, 18 noiembrie 2009

De la impreuna-calatori

Alina – ne oferă două cuvinte depre post

Irina – ne oferă detalii despre coroniţa numită „de advent” (eu i-aş da alt nume, pentru că acesta poate duce la interpretări greşite; ideea este într-adevăr preluată, însă este practicată într-un mod ortodox. Poate aveţi şi voi idei de un nume; eu m-am gândit de exemplu la „coroniţa aşteptării Domnului”, dar mai multe capete sunt mai eficiente:)).
Ideea este într-adevăr minunată pentru familiile cu copii, ajutând mult la o pregătire eficientă pentru Naşterea Domnului.

Monica-Daniela ne oferă rugăciunea de la începutul postului, pe care o preiau şi eu aici, deşi au trecut deja câteva zile:
Dumnezeul nostru, nadejdea tuturor marginilor pamantului si a celor ce sunt pe mare departe, Cel ce mai inainte ai tocmit, prin Legea Ta cea Veche si cea Noua, aceste zile de post, la care ne-ai invrednicit sa ajungem acum, pe Tine Te laudam si Tie ne rugam: intareste-ne cu puterea Ta, ca sa ne nevoim intru ele cu sarguinta, spre marirea numelui Tau celui sfant si spre iertarea pacatelor noastre, spre omorarea patimilor si biruinta asupra pacatului,- ca impreuna cu Tine rastignindu-ne si ingropandu-ne, sa ne ridicam din faptele cele moarte si sa petrecem cu buna placere inaintea Ta intru toate zilele vietii noastre. Ca Tie se cuvine a ne milui si a ne mantui pe noi, Hristoase-Dumnezeule, si Tie slava inaltam, impreuna si Celui fara de inceput al Tau Parinte, si Preasfantului si bunului si de viata facatorului Tau Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.


Domnul să ne ajute să împreună-călătorim în continuare cu folos!
Natalia

4 comentarii:

Dana spunea...

Natalia, am reusit cu oarecare intarziere sa extrag cateva sfaturi din conferinta "Alimentatia in post". Dna dr. Damaschin ne-a oferit si un model de meniu pentru o saptamana. L-am preluat aici: http://fiifericit.blogspot.com/2009/11/meniu-de-post-pentru-o-saptamana.html
Doamne ajuta!

Natalia spunea...

Minunat, ma bucur mult! O sa prezint intr-o postare separata, multumim mult!

adriana spunea...

Draga Natalia, ma alatur si eu la rugaciune...Adriana cu familia...si pentru ca postul este o impletire intre rugaciune,post alimentar si milostenie, am lansat si eu in prima zi de post, o indemnare catre fapta buna, mai ales ca este nevoie de fapta buna peste tot:

Raul este cel care distruge, devasteaza. Binele este cel care poate crea, cel care are suficienta forta sa mute muntii din loc. Raul se naste din ura. Binele izvoraste din Iubire. Nu poti sa fii lucrator al Binelui daca nu Il iubesti pe Dumnezeu...nu poti sa fii lucrator al Binelui daca nu iti iubesti aproapele...poti doar sa te prefaci din cand in cand, ca faci o fapta buna si pe urma sa regreti ca ai facut-o, spunandu-ti ca ti-ai cheltuit timpul, energia si banii...cu totul altfel stau lucrurile atunci cand fapta buna o faci pentru Dumnezeu, fara sa te astepti la laude si recompense.

De azi a inceput Postul Nasterii Domnului...40 de zile in care putem face cel mai bun negot din viata noastra...sa vindem Raul pe Bine...sa scoatem din noi mandria, ura, grijile, lenea, invidia si sa lasam loc smereniei, rabdarii, dragostei...sa scoatem murdaria si sa facem loc curatiei...sa parasim raul si sa lasam loc in noi Binelui...Sa ne ajute Bunul Dumnezeu, ca la finalul postului, pe 25 decembrie sa fim si noi, precum sunt pruncii nou nascuti din parinti buni: fericiti!

Inainte de a va recomanda ceva de citit, vreau doar sa va pun o intrebare: cand a fost ultima data, cand dimineata, v-ati trezit stand pe spate, cu mainile ridicate pe perna, pe langa cap si sa simtiti ca toata fiinta voastra zambeste...daca nu am formulat bine intrebarea, concluzia e ca vreau sa va intreb: cand ati fost ultima data fericiti ca un prunc?!

Indiferent in ce moment al postului citesti acest post pe blogul meu, fie ca esti in post sau nu, incepe cu un click aici (linkul din spatele cuvantului aici este:http://www.ziarullumina.ro/articole;1080;1;30563;0;Samarineanul-milostiv---chip-al-lui-Hristos-si-al-omului-bun.html)

Stii ca eu sunt matusa Dardindar pentru niste copii bolnavi de cancer: doi dintre ei, sunt brasoveni de-ai tai ; Fabian Gabriel e din Dacia(Rupea); Lacramioara Gabriela este din Feldioara...sa ii aveti si pe ei in sufletele voastre cand va rugati, fie acasa, fie la Sfanta Liturghie si Sfantul Maslu...o sa incerc sa aflu cati care sunt copii bolnavi de cancer din judetul Brasov...treptat poate reusesc sa ii centralizez pe toti dupa judetul din care provin...din cati calatori sunt in acest post cu tine, sunt convinsa ca nu sunt toti din Brasov.

PENTRU CEI CARE DORESC SA AFLE MAI MULTE DESPRE O PARTE DINTRE ACESTI COPII, VA INVIT SA II CUNOASTETI ACCESAND BLOGUL
http://ai-suflet-bun.blogspot.com/

Doamne, ajuta!

Natalia spunea...

Draga mea, ne bucuram de impreuna-rugaciune!
In momentul in care ai o lista cu copiii din judetul Brasov te rog sa mi-o dai si mie, sa vedem ce putem face, in viata reala. In lumea virtuala eu circul tot mai putin in ultima vreme, nu mai am timpul fizic...
Multumim pentru ceea ce faci, Domnul sa iti rasplateasca dragostea!