joi, 14 februarie 2008

Lapte de pasare

Mai face cineva lapte de pasăre? Întreb pentru că nouă ne place mult, dar de fiecare dată când se nimereşte cineva pe la noi şi servesc (cum mi s-a întâmplat şi astăzi) zice: Lapte de pasăre? Maamă, n-am mai mâncat de când eram mic/ă!
Eu îl fac aşa: pun la fiert cam 1,5 l lapte, cu 2 plicuri zahăr vanilat. Iau 4 ouă, separ albuşurile de gălbenuşuri. Albuşurile le bat spumă apoi adaug vreo 2 linguri zahăr, iar gălbenuşurile le frec cu vreo 4-5 linguri de zahăr şi 1 lingură esenţă de rom.
Din albuşurile bătute iau cu lingura găluşte pe care le fierb în lapte cam 1 minut pe fiecare parte,
apoi le iau cu o paletă şi le pun într-o sită la scurs.
După ce am făcut găluştele, pun lapte fierbinte în gălbenuşurile frecate cu zahăr, să se dizolve mai bine, apoi torn gălbenuşurile în cratiţa cu lapte. Las totul să se răcească, apoi pun găluştele în lapte şi gata.
E o bunătate!

2 comentarii:

Elena spunea...

Recunosc: nu am mancat niciodata:) am auzit, insa la mine in familie nu face nimeni. Ma bate gandul... daca iese iti spun!:D

Natalia spunea...

Sigur iti iese daca urmezi indicatiile! Astept deci vesti ;)