miercuri, 16 ianuarie 2008

Paste reci

Dupa doua saptamani de preocupare exclusiva pentru Apostolat in Tara Fagasului, adica „hrana pentru suflet“, m-am „coborat“ si in sferele hranei pentru trup.
Asa ca in timp ce se cocea painea la cuptor, fiind post astazi, m-am avantat rapid si la o portie de paste reci care imi aduc aminte de Italia, pentru ca acolo am prins reteta, de la mama prietenei mele.
Foarte simplu si usor, aveti nevoie de:
2-3 rosii
busuioc
1-2 catei usturoi
ulei de masline, sare
Rosiile se taie cubulete. Busuiocul, daca aveti verde, da o aroma deosebita - se rupe cu mana. Daca nu, merge si uscat si puteti adauga alta verdeata (eu am pus marar si patrunjel). Se adauga putin ulei de masline, sare si 1-2 catei de usturoi pisat. Se lasa cel putin 1/2 ora sa prinda gust.
Intre timp se fierb spaghetele. Dupa ce se racesc se amesteca cu restul.
PS. Daca nu e post se pot pune cubulete de mozarella.

4 comentarii:

Amalia spunea...

Pozele arata minunat!
Fara intentia de a descuraja in vreun fel spiritul tau de inventivitate la bucatarie, draga Naty, recomand celor ce doresc sa guste pastele dupa reteta originala sa foloseasca la prepararea sosului (pe langa rosii, usturoi, ulei de masline si sare) DOAR busuioc, si acesta - verde si proaspat.
De asemenea, italienii consuma spaghetele "al dente", adica luate de pe foc cu putin inainte de fierberea lor completa. Pentru noi ar fi de retinut macar sfatul de a nu le fierbe pana la inmuierea lor exagerata.
Mai adaug ca pastele astea se consuma cu placere mai ales vara, cand e cald, deoarece sosul fiind proaspat (neobtinut prin fierbere pe foc) ele constituie o hrana racoritoare si usoara.
Pofta buna tuturor, si spor in toate, draga Naty!

Natalia spunea...

Multumim, Ami, de secretele suplimentare si trebuie sa recunosc ca inventivitatea mea a fost fortata de faptul ca la noi busuiocul proaspat se gasesete doar in hipermarketuri, adica la o distanta considerabila pentru mine. Si, in plus, marturisesc ca mi s-a parut cam scump atunci cand am ajuns la el...:( Noua ni s-au parut foarte bunele pastele chiar si asa, cu inlocuitori de nevoie :)
Asteptam in continuare cu drag sugestiile tale si chiar retete de pe meleagurile italiene!

Anonim spunea...

apropo de busuiocul scump din hipermarketuri, un locsor public unde mai manac eu paste italienesti destul de autentice, cred, are ghivece cu busuioc "viu" peste tot. sunt si decorative si parfumate, dar e folosit si la mancare. ca e incomparabil mai bun gustul celui verde. cred ca poate fi o idee la indemana (pt cei carora le place busuiocul, desigur)... si complet necostisitoare;)

Natalia spunea...

Da, este o idee pe care am si aplicat-o anul trecut,dar in toamna busuiocul s-a uscat, iar femeile de la noi mi-au zis ca nu tine peste iarna. Poate exista insa vreun soi mai deosebit, care rezista... Ramane sa ne interesam ;)