marți, 22 ianuarie 2008

Lasagna

Duminica la Vecernie am avut niste musafiri dragi, cu care am luat si masa de seara la noi. La insistentele lor postez cum am pregatit eu lasagna si salata in straturi, care se pare ca le-au placut f.mult. De cand am fost la Roma am inceput sa gatesc si eu lasagna, plecand tot de la reteta mamei prietenei mele. Intre timp insa am mai gasit si alte retete si luand de la fiecare ce mi-a placut am ajuns la o varianta proprie (sau nu).
Am pus intr-o tigaie 1 ceapa mica taiata marunt, un ardei mic cubulete, 1 morcov ras – in putin ulei de masline. Am lasat f.putin la calit (nici un minut, pt.ca nu prea le avem cu prajelile), am adaugat 400 g de carne tocata si apoi vin, in care am lasat sa fiarba. Spre sfarsit (nu trebuie sa fiarba f.bine, pt.ca urmeaza sa stea si la cuptor) am adaugat 200 ml sos de rosii si o cutie de mazare.

Am facut un sos béchamel: am pus pe foc 400 ml lapte in care am dizolvat 2 lg de faina si o lgt de unt. Apoi, intr-o tava unsa cu unt am pus cam 1/3 din sosul béchamel, apoi foi de lasagna (eu am avut cu spanac, de aceea sunt verzi).

Urmeaza apoi un rand de carne, mozzarella felii (eu am pus telemea) si parmezan.

Se pun tot asa 3-4 randuri, ultimul strat fiind insa de lasagna, peste care am pus restul de sos béchamel, sos de rosii, parmezan si putina veredeata.

Se lasa la cuptor 20-30 min la foc potrivit, pana se rumeneste (poate nu chiar ca a mea ;) )

Iata si o sectiune:

4 comentarii:

Elena spunea...

Multumesc de reteta:) Arata extraordinar!

Natalia spunea...

Cu drag! E si foarte buna! :)

Anonim spunea...

Natalia am facut azi lasagna.A foat extraordinara:)
Luni o sa fac si briose si dulci si sarate.
Doamne ajuta!
Gabi si Bodoganici

Natalia spunea...

Ma bucur ca v-a placut! :)
Am programat si eu briose pentru candva, deocamdata sunt in cautare de tavi, pentru ca nu am :(