luni, 18 aprilie 2011

Luni: Să mergem împreună cu Hristos şi împreună să ne răstignim

La Denia de aseară:
"Ziua aceasta aduce luminat începuturile Patimilor Domnului; veniţi, dar, iubitorilor de prăznuire, să-L întâmpinăm cu cântări. Că Ziditorul merge să ia răstignire, întrebări şi bătăi, judecat fiind de Pilat. Şi încă lovit fiind de rob cu palma peste cap, toate vrea să le rabde, ca să mântuiască pe om. Pentru aceasta să zicem: Iubitorule de oameni, Hristoase Dumnezeule, dăruieşte iertare de greşeli celor ce se închină cu credinţă preacuratelor Tale Patimi."


"Mergând Domnul spre Patima cea de bunăvoie, a zis apostolilor pe cale:
Iată, ne suim în Ierusalim şi se va da Fiul Omului precum scrie despre Dânsul.
Să venim dar şi noi cu gânduri curate, să mergem împreună cu Dânsul şi împreună să ne răstignim
şi să ne omorâm pentru Dânsul desfătările lumeşti;
ca să şi vieţuim împreună cu Dânsul şi să-L auzim pe El zicând:
De acum, nu Mă voi mai sui în Ierusalimul cel pământesc, ca să pătimesc;
ci Mă voi sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru
şi împreună vă voi înălţa pe voi la Ierusalimul cel de sus, în împărăţia cerurilor."

Denia de luni în Săptămâna Patimilor (Duminică seara)

A început Săptămâna Patimilor. Domnul a intrat în Ierusalim şi se pregăteşte de Patimi, de ură, de scuipări, de batjocoriri, de înjurături, de bătăi... El, Care este Iubirea.
Şi noi? Unde suntem noi, ce facem noi în această Săptămână?

Anul acesta am putut să îmi iau liber în Săptămâna Patimilor. Nu îmi doresc decât să pot trăi aceste zile împreună cu Domnul... Şi tot ce fac să fie legat de semnificaţia acestei zile: Denii, curăţenia la biserică, întâlniri cu copiii, să povestim despre Patimi şi Înviere, hrană pentru suflet...
Curăţenia din casă nu îmi va ocupa prea mult timp (m-am bucurat să citesc la Irina - De ce nu fac curăţenie de Paşti şi Ecaterina - Pe curând, curăţenie! - argumentarea acestei atitudini pe care o am şi eu de câţiva ani). Pregătirea mâncărurilor - nici atât. Postul de săptămâna aceasta este oricum unul mai aspru, iar cu mâncărurile pentru Paşti mă gândesc la câteva lucruri simple şi uşoare (şi de făcut, şi de suportat pentru organismul obişnuit acum cu postul).
Dar, sigur, doar cu Domnul voi putea face aşa.
N.

3 comentarii:

Gabi(2*mama) spunea...

Doamne ajuta surioara draga...desi n-am avut timp sa intru sa postez si sa ma alatur oficial la "impreuna mergator cu Domnul" sunt alaturi de voi eu si familia mea.
ps:sub banerul lui Bogdan nu duce unde trebuie link-ul necesar este http://gabi2mama.wordpress.com/2008/02/08/inceput/

@irina_sweet_home spunea...

Dumnezeu sa ne ajute sa intampinam pregatiti Invierea Sa!te imbratisez, si iti doresc spor in toate cele ale sufletului si trupului!

Natalia spunea...

Surioară, Doame ajută! Dacă te-ai rugat la 22 ai fost oricum pomenită!
am modificat linkul, nu ştiam că blogul vechi a ajuns în posesia altcuiva...
Te îmbrăţişez cu mare drag!

Irina, aşa să ne ajute Domnul! Te îmbrăţişez şi eu, cu drag şi dor!