miercuri, 2 iulie 2008

Sfinti romani

Ieri am avut în calendare pomenirea Sfântului Ierarh Leontie de la Rădăuţi, iar astăzi Sf. Voievod Ştefan cel Mare. M-am bucurat că anul trecut ne-a învrednicit Dumnezeu să vedem şi noi Moldova, acest pământ sfinţit de mulţimea mănăstirilor şi a sfinţilor care au trăit pe aceste meleaguri.

În pelerinajul nostru am ajuns şi la Sf. Ierarh Leontie, ale cărui sfinte moaşte se află la Mănăstirea Bogdana din Rădăuţi, împreună cu cele ale Sf. Ierarh Mucenic Teodosie de la Brazi:

Despre Sf. Voievod Ştefan mărturisesc că ani de zile am avut îndoieli cu privire la canonizarea lui, însă l-am rugat mereu să mă ierte şi să îmi arate el că nu este aşa. Bucuria aceasta am avut-o când am ajuns la Putna:


Mormântul voievodului din biserică:
Troparul Sf.Ştefan.
Cu ale lor rugăciuni, Doamne Iisuse Hristoase, mântuieşte-ne pe noi!
Natalia
[edit] in sfarsit s-a procesat pe trilulilu o cantare minunata, asa ca o postez, chiar daca cu intarziere...




Stefane sfinte
Asculta mai multe audio Diverse »

2 comentarii:

@irina_sweet_home spunea...

multi au indoieli la canonizarea Sf. Voievod Stefan, si eu aveam oaresce dubii, pana intr-o zi cand niste prieteni casatoriti, care nu sunt foarte credinciosi, au fost la Putna.Si cand s-a intors,ea mi-a spus : "e asa o atmosfera acolo...simti ca Stefan a fost un sfant". M-a impresionat foarte mult.

Natalia spunea...

Si eu tot la Putna am simtit deplin sfintenia Sfantului Voievod. E intr-adevar un loc minunat, unde se simte prezenta Sfantului Voievod.