miercuri, 13 mai 2009

Vremea cernerii

„Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte!”

Aceste cuvinte spuse de Arhanghelul Mihail atunci când, după Lucifer, începuseră să cadă şi alţi îngeri după acesta, îmi vin mereu în gând în ultimul timp, în aceste vremuri de prigoană pentru Biserică. „Scandalurile” iscate sau exploatate subiectiv şi manipulator în presă sunt parcă tot mai dese. Unul dintre ele a avut loc chiar la Mănăstirea Bucium, care se află la 5 km de satul nostru, al cărei stareţ a fost caterisit, iar faptele lui au tulburat tot satul nostru chiar în Săptămâna Patimilor, pentru că oamenii îl cunoşteau de foarte multă vreme şi aveau încredere în el. Altă tulburare au produs imaginile apărute pe internet în care un binecunoscut şi discutat preot ardelean a chemat în biserică să predice un pastor protestant, care îşi făcea cruce! Doamne, mare este grădina! Iar acum scandalul cu IPS Teodosie, care nu lipseşte din nici un buletin de ştiri…

Nu ştiu dacă aţi văzut un pps care circula pe net, cu nişte mascaţi care intră într-o biserică şi spun ceva de genul: Cine primeşte să încaseze un glonţ pentru Hristos să rămână! Şi toţi dau buluc afară disperaţi, în afară de preot şi câteva persoane. Iar „banditul” zice: Ei, părinte, acum te-am scăpat de toţi ipocriţii!
Trist, dar adevărat, şi cred că vremurile acelea au venit şi pentru noi, pentru că acest război e menit să ne piardă încrederea în Biserică. Cei care nu aveau încredere profită acum să ne bombardeze cu: Vezi, ţi-am spus eu! Ştiam eu de ce nu mă duc la biserică!, iar cei mai slabi se vor sminti… Doamne, păzeşte-ne!
Revin deci: Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte! Cum spunea un părinte drag de la o mănăstire din Ţara Făgăraşului: A căzut un om, nu Biserica!
Slavă Domnului că mai există preoţi buni, cu vocaţie, care îşi iau în serios chemarea. Căutaţi duhovnici buni şi veţi avea liniştea şi bucuria pe care ne-a promis-o Domnul, indiferent de vremurile pe care le trăim!
Natalia

Din lucrarea vrăjmaşului, pentru păcatele unor credincioşi sau chiar ale unor nevrednici slujitori ai altarului, unii oameni se smintesc şi se depărtează de Biserică. Pune înaintea lor chipul vieţuirii tale jertfelnice, o, sfinte al lui Dumnezeu, şi, întorcându-i pre drumul cel bun, învaţă-i sa cânte dimpreună cu tine: Aliluia!
Acatistul Sfântului Nectarie, Condacul al 10-lea

[edit] Am primit la comentarii un fragment dintr-o conferință a Maicii Siluana, pe care îl pun şi aici (multumesc celei care l-a trimis!):
”Mi-a scris cineva pe internet: Ce ne facem maică, eu m-am dezgustat de Biserică, sunt dezamăgit, Înaltul Nicolae s-a împărtășit cu greco-catolicii și am auzit că sunt și ierarhi masoni. Și i-am raspuns: Maică, ai să mori și ai să te duci la Domnul și o să te întrebe, mă iubești Ioane și o să zici: Nu, Doamne, că Nicolae s-a împărtășit cu greco-catolicii! Care e treaba dumitale, mergi și te împărtășește cu ortodocsii, fugi de cel care este mason, dar nu fugi de Hristos! Păi au fugit Apostolii de Domnul că Iuda l-a trădat? Așa ne purtăm noi, nu știm ce pierdem! ”
fragment din conferinta "Tinerete fara batranete si viata fara de moarte", Dorohoi 2009

9 comentarii:

adriana spunea...

Draga Natalia, vino sa vezi ce bucurie am trait noi sambata dardindar: Castigatorul bicicletei

@irina_sweet_home spunea...

draga Natalia, ca bine zici!sa ne rugam Domnului pentru Biserica, pentru ierarhi, si nu in ultimul rand pentru noi,si pentru fratii nostri, ca sa nu cadem in ispita!sa ramanem in Biserica, strans legati de Hristos, indiferent ce fac sau vor face oamenii.

Anonim spunea...

Si pe mine ma intristeaza foarte, foarte tare situatiile amintite de tine, din aceleasi motive.
Ma bucur pt. mine,si pt.cei ca mine, pt. ca Dumnezeu mi-a dat intelepciunea sa inteleg ce ce se intampla, intr-un fel care nu ma lasa sa ma smintesc.
Dar citi asa ?

Anonim spunea...

Hristos a inviat!
Foarte frumoase cuvintele si adevarate! Foarte multe rele, dezbinari si sminteli, dar, cum spunea si pr. Rafail Noica, toate acestea sunt ingaduite de Dumnezeu pentru a ne cerne si pentru a ne vedea credinta. Sa ne ajute Dumnezeu sa fim uniti si sa ne rugam impreuna pentru cei care au gresit (cazul cu IPS Teodosie), iar pe ceilalti sa ne ajute sa nu cadem in ispite! Doamne-ajuta!

Anonim spunea...

Hristos a Înviat!
Permite-mi să las un comentariu la postarea ta, utilizând un fragment dintr-o conferință a Maicii Siluana:”Mi-a scris cineva pe internet- ce ne facem maică, eu m-am dezgustat de Biserică, sunt dezamăgit, Înaltul Nicolae s-a împărtășit cu greco-catolicii și am auzit că sunt și ierarhi masoni. Și i-am raspuns: maică, ai să mori și ai să te duci la Domnul și o să te întrebe, mă iubești Ioane și o să zici, nu Doamne că Nicolae s-a împărtășit cu greco-catolicii! Care e treaba dumitale, mergi și te împărtășește cu ortodocsii, fugi de cel care este mason, dar nu fugi de Hristos! Păi au fugit Apostolii de Domnul că Iuda l-a trădat? Așa ne purtăm noi, nu știm ce pierdem! ” Cred că abordarea dânsei este in ton cu aceste vremuri...Noi să ne rugăm și să ne sporim dragostea pentru Domnul și pentru aproapele!
Doamne ajuta și spor la ”lucrările” minunate pe care le faci!

Natalia spunea...

Domnul sa ne intareasca, sa sporim rugaciunea si sa ne rugam pentru toti!

Alina, Dumnezeu pune in drumul fiecaruia portite spre intelegere, spre scapare, spre mantuire. Depinde de libertatea noastra daca le deschidem sau nu. Domnul sa ne lumineze pe toti!

Anonimule, (al doilea :) ), e minunat fragmentul, multumesc mult de tot (pentru toate), il pun ca un PS la postare. Din ce conferinta este?

HarrDelos spunea...

Acest fragment este din conferinta "Tinerete fara batranete si viata fara de moarte", Dorohoi 2009, pe care am postat-o mai demult!

Natalia spunea...

Draga mea, multumesc si pt.ca ti-ai dezvaluit identitatea, si pt.precizare! Am descoperit blogul de foarte curand si nu am avut inca vreme sa il cercetez, insa ma bucur enorm de el! Domnul sa iti binecuvanteze lucrarea, pastram cu siguranta legatura!

Anonim spunea...

Maica Siluana, cu părere de rău trebuie să spun, simplifică drastic lucrurile, reducînd întreaga problematică la o chestiune pur subiectivă: nu contează poziția ierarhului meu, eu să-mi văd de propria mîntuire. Un fel de autism trans-eclezial cu aer neoprotestant...E clar că a dispărut fără urmă conștiința sobornicească, cu tot ceea ce presupune ea, în aburii unei ne/voit-mioape practici ”idioritmice”. E clar, de asemenea, că ne-am pierdut ”vlaga teologică și conștiința dogmatică” și că reducem toată amplitudinea vieții duhovnicești la măsurile unor opinteli morale particulare, desfigurate inerent de lipsa perspectivei. Una din notele distinctive ale Ortodoxiei e aceea că spre deosebire de neoprotestantisme, care urmăresc conformitatea individuală cu un cod de bune practici morale cu referire ”tangențială” la Hrisos, adică un fel de civism cu trimitere la norme și nu la persoane, aceasta - Ortodoxia - stă cu ochii pe persoane iar nu pe idei. E o Biserică a persoanelor, de la care se așteaptă modelul personal și nu o Adunare care vizează acomodarea subiectivă la norma abstractă. Un ”spațiu” în care nu ”nobilele ”, dar descărnatele idei morale au făcut ”carieră” ci preotul/episcopul/sfîntul. Avem ierarhie-suntem cu ochii pe ea. Contează pentru noi. De n-am fi avut-o, nu ne-ar fi interesat. De aceea la APOLIS se spune: ”Pentru rugăciunile sfinților părinților noștri...”, invocîndu-se credința întrupată a oamenilor, iar nu cine știe ce sublim cod de legi pe care să ni-l însușim solitar, ignorînd ”profilactic” ÎNTREGUL. E ortodox, așadar, să ne preocupe ”viața și petrecerea” ierarhilor noștri...Rufin Liban.