marți, 24 martie 2009

Icre de naut si susan

Năutul – este bogat în proteine, săruri minerale (fosfor, potasiu, magneziu, calciu, fier) şi complexul de vitamine B, conţinând şi o mică cantitate de vitamina C.
Susanul - este o foarte bună sursă de calciu, excelent în perioadele de post.


În posturi eu resimt lipsa de calciu prin dureri de coloană, aşa că mă străduiesc să folosesc cât mai des susanul în alimentaţie. O combinaţie foarte bună este cea cu năutul, iar eu am făcut icre de năut şi susan.

Ingrediente:
  • 250 g năut
  • 50 g susan
  • zeama de la o jumătate de lămâie
  • sare, piper
  • condimente (eu folosesc Picantil)
  • usturoi
  • ulei
  • apă minerală

Am lăsat boabele de năut la înmuiat de seara până dimineaţa, apoi le-am fiert 30 de minute. Am scurs apa, am adăugat susanul şi am pasat cu gheara de la mixer, până s-a făcut pastă.
Am adăugat apoi alternativ ulei şi apă minerală, până a ajuns la un aspect care mi-a plăcut, nici prea vârtos, nici prea moale. La sfârşit am pus lămâia, sarea, piperul, puţin Picantil şi usturoi.
L-am servit coriştilor după repetiţia pe care am făcut-o pentru concertul de Paşti, cu pâine integrală făcută la maşina de pâine şi ceapă verde:

A avut mare succes :).

Iar altă dată l-am servit cu lipie, tot cu ceapă verde, dar e excelent şi simplu, fără nimic.

Natalia

Niciun comentariu: