sâmbătă, 22 decembrie 2007

Isteria Craciunului?

Ieri am fost la oras... Inainte de servici am zis sa ma rezolv cu putinele cumparaturi pe care le aveam de facut, ceva de-ale gurii. Ce am zis eu ca rezolv intr-o juma de ceas, maxim o ora, a durat cateva ore bune, pentru ca peste tot erau niste cozi interminabile si o pofta nebuna de cumparaturi. Supermarketuri devastate, goluri in stoc la produse elementare ca smantana si oameni incarcati cu provizii pe luni de zile, de parca ar fi anuntat cineva vreo foamete mare in zilele urmatoare...
Si m-am intrebat: DE CE? E abia vineri, mai sunt 4 zile pana la Craciun, de ce cumpara lumea mancare inca de azi? Si de ce atat de mult?!?
Ce am facut oare din Nasterea Domnului? Se pare ca intr-adevar si noi romanii, sarbatorim mai degraba un x-mas decat CHRISTmas.
Iar un articol citit azi dimineata m-a mai dumirit (daca era nevoie) ce manipulabili sunt oamenii si ce vremuri traim...
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Social/80469/

4 comentarii:

@irina_sweet_home spunea...

am fost si noi aseara intr-un hipermarket,din fericire nu era foarte aglomerat si am terminat destul de repede cumparaturile, cam intr-o ora jumatate:)).Am fost duminica in acelasi hipermarket si era macel, nu aveai pe unde sa te misti.Oricum, pana dupa sarbatori nu mai indraznesc sa intru in vreun magazin, ca e omor, nu mai spun de trafic.Cred ca de asta se aprovizioneaza toti acum,ca sa scape de-o corvoada si sa stea linistiti acasa.

Natalia spunea...

Dar cum ramane cu cantitatile, Irina? De ce asa de mult? Parca tot mai mult de la an la an, parca avem o noua meserie, aceea de „consumatori“... Comerciantii asteptau de mult perioada asta si s-au aprovizionat pe masura, dar noi le-am depasit asteptarile, pt.ca efectiv la unele produse aveau gol in stoc! Eu pur si simplu nu am mai gasit smantana si oua!

Anonim spunea...

Eu cred ca tendinta aceasta va continua. Este legata si de reclama, de puterea de cumparare sporita, dar pe alocuri si de sechelele comuniste cand vreme de zeci de ani "goana" pentru mancare era o meserie. Consumatori suntem oricum, fie ca vrem ori nu, dar unii dintre noi suntem in plus usor labili, ca sa nu spun consumatori isterici:)

Natalia spunea...

Ai dreptate, Ioana, si eu cred ca din pacate tendinta aceasta va continua, pentru e mai usor de urmat linia consumatorului american, a carui limita este doar cerul (cum spunea cineva), decat acea a consumatorului german, numit si „consumatorul inteligent“, care este un client mai greu de multumit si pune mare pret pe calitatea produsului, pretul rezonabil fiind insa si el un criteriu.
Iar noi cred ca ne-am inscris deja pe linia americana, sarbatorile acestea demonstrand-o din plin.
Mi s-a parut foarte buna initiativa de a porni un curent impotriva acestei demente goane dupa cumparaturi de sarbatori (http://www.buynothingchristmas.org/index.html)
Poate ca ar trebui sa facem si noi ceva in acest sens, pentru ca la noi chiar cred ca e vorba de multa inconstienta...